Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

τα καλοκαίρια της μνήμης


όποια κι' αν είναι η εποχή, ο πόθος είναι Θ-έρως,*

κι' έτσι, όπως αθόρυβα έφυγε η άνοιξη, αθόρυβα διαβαίνει και το καλοκαίρι. σαν τη σκουριά η αναμονή αναμετριέται με τη θέληση, αφομοιώνοντας πόθους, αποταμιεύοντας όλο και λιγώτερα προσανάματα για τις νύχτες: λόγοι που φ-λεγόμενοι θα φώτιζαν, εικόνες που εντοιχίζονται στη μνήμη, όνειρα που μαραίνονται εντός και εκτός των τειχών. σερνάμενος ο χρόνος πίσω από αξελόγιαστες λέξεις σέρνει πίσω του κάθε άτολμη εποχή.

μέσα στους έξι τοίχους της ύπαρξης αγναντεύω τα κύματα των εικόνων που έρχονται και σβήνουν. και θέλω άλλες να τις αιχμαλωτίσω σ' ένα κάδρο κι' άλλες να τις αποδιώξω. για να μη γιγαντωθεί η θλίψη, να μην πάρει μορφή η μοναξιά. το μικρό γατί χοροπηδά πάνω μου καλώντας με στο τραγούδι, κείνο που του δίδαξε η φύτρα του μπολιασμένη με το αμετάλλαχτο,
γιατί άραγε να χρειάζονται τόσα πολλά σημεία 
για την ομολογία των αυτονόητων του κόσμου ;

ξεσκαρτάρισμα εικόνων στην Πανεπιστημίου, μέσα στο λιοπύρι του Ιούλη. να γεμίσει ο άδειος καμβάς τούτου του καλοκαιριού. κρατώ ό,τι αναβλύζει ζωή, αγνοώντας ό,τι ακυρώνει το επελαύνον θέρος. κορίτσια οπλισμένα με όσα η νιότη επιδαψιλεύει: τη ματιά που αιχμαλωτίζει, το λόγο που λύνει κόμπους. και από την άλλη, την εικόνα του λαχειοπώλη που επενδύει σε κάθε περαστικό, σκαμμένα από την καθημερινή θυσία πρόσωπα γυναικών που αδιαφορούν για την πληγή,

γιατί ξέρουν πως κανένας άνδρας δεν είναι περήφανος για την Ύβρι του,
γιατί  ξέρουν πως κανείς δεν  θέλει να θρυματιστεί η ζωγραφιά του ονείρου του. 

όποιος από δυστυχία γνωρίζει, ελπίζει. σ' ένα κάδρο όλη η ελπίδα του κόσμου, η ζωή μα και ο θάνατος. άνδρες που καταθέτουν πόθους αναμολόγητους σε σώματα ξένα και σε θησαυροφυλάκια τραπεζών, αγόρια που ξεδιάντροπα επιδεικνύουν το κενό τους,  γυναίκες που δυσπιστούν για κάθε τους κίνηση. κύτταρα νεκρά, κύτταρα ναρκωμένα από τον καύσωνα της ανυπαρξίας αντάμα με  τα φωτισμένα πρόσωπα των κοριτσιών που υπόσχονται στους ανθισμένους κλώνους το τραγούδι τους.

μπλεγμένα όλα μαζί, ο Μύλος και ο Σταυρός της ύπαρξης όλης. ό,τι αποσυρθεί παίρνει στο βυθό του λίγη από την άμμο  του ονειρώδους που η επινοητικότητα μιας στιγμής λάξεψε πάνω στο αμετάβατο.

πάνω σε μια κλωστή το ταξίδι στην βαθύτερη ομορφιά του κόσμου. κλωστή  που κρατά το δημιούργημα ακέραιο, που αρνείται τον ολοκληρωτισμό της αντικειμενικοποίησης, αιχμαλωτίζοντας τη στιγμή του όλου στ' αλώνια της υποκειμενικότητας, στα πεδία των πόθων.  που επιτρέπει ξανά και ξανά την εκκίνηση, την ανάγνωση του κενού που ξεπλύθηκε από λέξεις και έννοιες, προετοιμάζοντας τα υλικά των ονείρων κάθε επερχόμενης νύχτας.



αθόρυβο και τούτο το καλοκαίρι πασχίζει να σημαδέψει το χρόνο, να μη μείνει έργο ημιτελές, που αναπαράγει το σκοτάδι που καταστρέφει τον κόσμο.  θεριεύει κάθε θέαση και ακρόαση έξω από τη συνήθεια, γίνεται ανάμνηση καλοκαιριού, πασχίζοντας να δαμάσει φόβους, να βγεί έξω από τα σύνορα των αντιφάσεων, 


-πως ξέρετε ότι δεν πέθανε η Άνοιξη ;
-γιατί την περιμένω να έλθει.
*παράφραση στίχου του Ο. Ελύτη  

Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

Έφυγε η Αννίτα Μιχαηλίδου (αναδημοσίευση)

από την Εποχή

Η Αννίτα έφυγε στα 62 της χρόνια την Πέμπτη νικημένη, μετά από πολύμηνη δυνατή μάχη με τον καρκίνο, σαν αυτές που έδινε επί δεκαετίες στην πολύπλευρη ζωή της. Η πολιτική κηδεία της θα γίνει την Παρασκευή στις 4:30 στον περίβολο του Νεκροταφείου Νέας Σμύρνης. Αντί στεφάνων η οικογένεια της Αννίτας επιθυμεί οι εισφορές να δίνονται στην «Εποχή» και την Ιντιφάντα.

Η Αννίτα γεννήθηκε στην Κύπρο, τέλειωσε τη Νομική Σχολή Αθήνας και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Kings College Λονδίνου, σε θέματα Ευρωπαϊκού Δικαίου και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Ήταν σύντροφος του Μάκη Μπαλαούρα και μητέρα της Όλγας. 

Στη διάρκεια της δικτατορίας συμμετείχε στο αντιστασιακό κίνημα των φοιτητών. Αμέσως μετά την πτώση της δικτατορίας μαζί με άλλους αντιχουντικούς αγωνιστές, από τη θέση της προέδρου στην Ένωση Δημοκρατών Κυπρίων φοιτητών, δραστηριοποιήθηκε για την αποχουντοποίηση στα πανεπιστήμια.

Εντάχθηκε από την αρχή στο ΚΚΕ Εσωτερικού, κρατώντας όμως πάντα ενεργές σχέσεις με το ΑΚΕΛ. Εργάστηκε στην κοινοβουλευτική Ομάδα της Ενωμένης Αριστεράς με τους Ηλία Ηλιού και Μπάμπη Δρακόπουλο. 

Συμμετείχε στην οργάνωσης της Νέας Σμύρνης της οποίας για αρκετό διάστημα υπήρξε γραμματέας. Με τη διάσπαση του ΚΚΕ Εσωτερικού εντάχθηκε στο ΚΚΕ Εσωτερικού - Ανανεωτική Αριστερά του οποίου υπήρξε και μέλος της ΚΕ. Παρακολουθώντας από κοντά τις εξελίξεις στην αριστερά εργάστηκε δραστήρια για τη σταθεροποίηση του ΣΥΡΙΖΑ με μεγάλη συμβολή στην οργάνωση της Καλλιθέας, στο πλαίσιο και των προσπαθειών της ΑΚΟΑ εκείνης της περιόδου. 

Εργάστηκε στο Δήμο Καλλιθέας ως ειδική σύμβουλος για θέματα κοινωνικής πολιτικής και την εφαρμογή προγραμμάτων αστέγων, τοξικοεξαρτημένων και μειονεκτούντων ατόμων καθώς και για τη νομιμοποίηση και ένταξη των μεταναστών.

Συμμετείχε στην επεξεργασία και εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος “Φτώχεια 3” στην Ελλάδα με ιδιαίτερη αναφορά στα θέματα της τοξικοεξάρτησης, καθώς και στην έρευνα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος "Mental Help Europe" που αφορά τη στέγαση κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων. 

Για την κοινωνική της δράση εκλέχτηκε αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Ευρωπαϊκών Πόλεων (ECDP), με έδρα τη Φραγκφούρτη, με στόχο την αλλαγή της πολιτικής αντιμετώπισης των ναρκωτικών. 

Συμμετείχε ως εισηγήτρια σε θέματα κοινωνικού αποκλεισμού σε διεθνή συνέδρια, Βαλτιμόρη και Ουάσινγκτον, Αμβούργο, Μπολόνια Βενετία, Γενεύη, Παρίσι και Halle. Συμμετείχε επίσης στην ερευνητική ομάδα των Ευρωπαϊκών Πόλεων που εισηγήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τις μεταρρυθμίσεις για εφαρμογή του Harm Reduction Policy στην ΕΕ. Άρθρα και συνεντεύξεις της για τα παραπάνω έχουν δημοσιευθεί στην «Εποχή», «Αυγή» και «ΤΑ ΝΕΑ»

Υπήρξε, επίσης, ιδρυτικό μέλος της Κίνησης Δημοκρατικών Γυναικών, μέλος στο Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και μέλος της «Πρωτοβουλίας για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων». 

Ως ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Κοινωνικού Φόρουμ συμμετείχε στις κινητοποιήσεις Γένοβας, Φλωρεντίας, Αθήνας, Πόρτο Αλέγκρε. Δραστηριοποιήθηκε επίσης στο Σύλλογο για την υποστήριξη του αγώνα των Παλαιστινίων (Intifada) και είχε συμμετοχή στις ομάδες μαχητικής στήριξης του αγώνα τους στη Δυτική Όχθη και στη Γάζα την οποία επισκέφθηκε και το Γενάρη του 2008 κατά τη διάρκεια της μεγάλης ισραηλινής επίθεσης.

Συμμετείχε στο συνδικαλιστικό κίνημα των δημοτικών υπαλλήλων όπου και εκλέχθηκε στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο των ΟΤΑ.

από τον ΟΝΟ:Μάκη και Όλγα δύναμη !

Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

απαγορευμένοι καρποί


δυό ώρες πάνω στη βυσινιά. για να μαζέψω τρία κιλά βύσινα. από τα υποσχεθέντα της άνοιξης, αυτά που σώθηκαν από το χαλάζι, τη βροχή και τα "ταπεινά" του ουρανού.

άλλες τρείς περίπου να γίνει το γλυκό. πλύσιμο, ξεκουκούτσιασμα, βράσιμο, ξανά βράσιμο για να δέσει. και μετά στα βαζάκια για "πεσκέσι"-κάλεσμα σε μια ακόμη γιορτή, που καθημερινά η φύση μας καλεί.

και όλες αυτές τις ώρες συχνά-πυκνά μουρχόταν στη θύμηση μια φράση που είχα ακούσει πέρισυ στη λαϊκή της Καλλιδρομίου: για όνομα του θεού, πέντε ευρώ το κιλό τα βύσινα ; ούτε φιλέτο νάτανε.

και πολύ θάθελα τότε νάμουν πίσω από τον πάγκο της λαϊκής, στη θέση της κυρίας που πουλούσε τα βύσινα. για να πώ στη φιλετοθρεμμένη και σε κάθε παρόμοιου διατροφικού πολιτισμού κυρία πως δυστυχώς για αυτές υπάρχουν απαγορευμένοι καρποί. καρποί και γεύσεις που η γή και τα παιδιά της αρνούνται να δωρήσουν σε ασεβή λαρύγγια και πορνικά γούστα διατροφής.

για φαντάσου, λέω στον εαυτό μου, να δωρίσεις ένα βαζάκι βύσινο στην ξαδέλφη για να το τρώει σαν επιδόρπιο μετά την μπριζόλα ή να γαρνίρει το παγωτό των παιδιών. Ύβρις !

κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τις μπάμιες. για να μαζέψεις ένα κιλό θέλεις σχεδόν μια ώρα μες στο χωράφι. και αν είσαι και αλλεργικός με τα γάντια η φαγούρα θα σε συνοδεύει ολάκερη τη μέρα. όταν βλέπω μπάμιες με δύο και τρία ευρώ το κιλό αμέσως σκέφτομαι πως οι άνθρωποι που τις καλλιέργησαν, τις μεγάλωσαν και τις μάζεψαν είναι οι απλήρωτοι και κατατρεγμένοι μετανάστες. γιατί αν όλη τη φροντίδα αυτή την είχε επιμεληθεί η οικογένεια τότε η όποια τιμή θα ήταν ευλογη-μένη και η καθεαυτή πώληση θα συνιστούσε λειτούργημα και όχι εμπόριο.

για τίς όποιες συνειδήσεις που ο διατροφικός πολιτισμός τους, ισοπεδωμένος από την άγνοια, έχει σαν κριτήριο και μόνο την τιμή κάποιων προϊόντων, τότε μόνη τους σωτηρία είναι ο μπαρμπα Στάθης και το κινέζικο κατεψυγμένο ψωμί.

Κυριακή 22 Ιουνίου 2014

το alter ego του κινέζου

ήλθε ο μπάρμπα Λι και μας είπε αυτό που ο μπάρμπα Σαμ δεν μας είχε αποκαλύψει ποτέ: πως αν γδάρεις έναν κινέζο, κάτω από το τομάρι του θα ανακαλύψεις έναν έλληνα. το επιβεβαίωσε και ο αντωνάκις αλλά και ο μπένυ. μάλιστα βγήκε και σχετικό προεδρικό ανακοινωθέν για αυτή τη δήλωση του κινέζου πρωθυπουργού. έτσι για να σκάει ο κυρ χρήστος που κάποτε είχε δηλώσει πως είμαστε έθνος ανάδελφο.

και συμπλήρωσε ο μπάρμπα Λι τη φράση του λέγοντας, πως αν γδάρεις έναν έλληνα κάτω από το λίπος του θα βρείς έναν κινέζο. μόνο που το συμπλήρωμα αυτό χάθηκε στη μετάφραση, αλλά δεν ξέφυγε του Όνου. είπε, ο έχων δέρας κινέζου και ήθος έλληνα πρωθυπουργός αυτό που εδώ και δεκαετίες διεκήρυττε το φίλιον προς την Κίνα ΕΚΚΕ.

και θυμήθηκα τον πάλαι ποτέ σύντροφο τσουκάτο, αυτόν που κάποτε από ΕΚΚΕτζής κατέληξε ο εξ απορρήτων του πρώην πρωθυπουργού Σημίτη του επονομαζόμενου και κινέζου. εκτός από τον τσουκάτο μέλη του εξέχοντα ήταν η μπίλιω (τσουκαλά), ο τατούλης αλλά και ο κούλογλου. και άλλοι πολλοί βέβαια μετέπειτα αστέρες του λάϊφ σταϊλ. που εν χορώ όλοι μαζί τραγουδούσαν το πότε θα γίνουμε κινέζοι.

αξίζει κάθε έπαινος στο ΕΚΚΕ τόσο την προφητεία του όσο και για τους συνεπείς αγώνες του προς την κινεζοποίηση του ελληνικού λαού. αμφότερα τα είχαν μελετήσει ενδελεχώς και ακολουθήσει κατά γράμμα όλοι οι πρωθυπουργοί και οι κυβερνήσεις της ελλάδας και της Κίνας.

και γεννάται το ερώτημα. γιατί δεν αναμεταδόθηκε ολόκληρη η δήλωση του μπάρμπα Λι; κοινώς γιατί λογοκρίθηκε ; μήπως δεν ήθελε η κυβέρνηση να τρομάξει το λαό θυμίζοντάς του πως κάποτε ήταν κινέζος και καλό είναι να επιστρέψει στις αξίες του ; σε όλα τα δελτία ειδήσεων ακούσαμε μόνο τη μισή δήλωση του κινέζου πρωθυπουργού. πως δηλαδή κάθε κινέζος έχει αίμα ελληνικό. μας απόκρυψαν όμως το alter ego κάθε έλληνα.

πως να μη νοιώσω έτσι ανάδελφος ; τι κι' αν ο κύριος μηταράκης μέσω του twitter βομβαρδίζει τη χώρα τα δύο τελευταία μερόνυχτα με λίστες από τις επιχειρηματικές συμφωνίες ελλάδας-Κίνας. και ο νοών, νοείτω.

Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

η νύχτα των ρουσσαλιών


τη νύχτα των ρουσσαλιών άναψε ένα κερί στην 'ξώπορτα 
να ξεθαρρέψουν οι ψυχές. 
βάλε στο παραθύρι ένα ποτήρι νερό 
να ξεδιψάσουν απ' το μεγάλο τους ταξίδι. 

κάθε χρόνο τέτοιες μέρες θυμάμαι τα λόγια αυτά. ευχή και υπόσχεση που χωρίς βαρυγκομιά κουβαλιέται από μνήμη σε μνήμη, αιώνες τώρα. θρύλλος και δοξασία παμπάλαιη στα μέρη μου, που έγινε βίωμα και καμμιά νεωτερικότητα δεν μπόρεσε ούτε μια στιγμή να ξεριζώσει. 

λέγαν πως τούτο το καλόπιασμα ήταν μια αίτηση συγχώρεσης από αυτούς που αφήσαμε να φύγουν χωρίς να προλάβουν να δώσουν το χέρι τους σε όσους το ζήτησαν. μα και ευχή γι' αυτούς που έφυγαν από τη ζωή χωρίς να προλάβουν να δούν τα όνειρά τους να βγαίνουν αληθινά. 

να θυμάσαι, μούλεγε η μάνα μιλώντας στην παδική μου ψυχή, κάθε χρόνο δέκα μέρες μετά την Ανάληψη, τη νύχτα των ρουσαλιών, σαν δείς τις κωλοφωτίτσες, να ξέρεις πως είναι οι ψυχές των ανθρώπων που σε αγάπησαν. έρχονται από τον ουρανό να συντροψέψουν τα όνειρα όσων έχουν την έγνοια.περιτιγυρίζουν στις αυλές και τους κήπους, ανάμεσα  στις νυχτοσκιές των κήπων τους, θέλοντας ν' αφουγκραστούν όσα οι ψυχή τους ψιθυρίζει. 

έτσι κάθε χρόνο με το απόσωμα της παρασκευής, παιδιά εμείς, όλα τα παιδιά, φροντίζαμε για την υποδοχή των αθόρυβων και διακριτικών αυτών επισκεπτών. από τ' απόγευμα μαζεύαμε τα πιο όμορφα του κήπου μας λουλούδια, καμμιά φορά και κανέναν καρπό από τα δέντρα, στολίζαμε με το λευκό κεντητό τραπεζομάντηλο το τραπέζι της αυλής μας. σαν νύχτωνε ανάβαμε τη μισοκαμένη λαμπάδα της Ανάστασης και με δροσερό νερό γεμίζαμε το καλύτερο ποτήρι του σπιτιού. κι' όλη τη νύχτα με τεντωμένες τις ακρωτηριασμένες από την κούραση αισθήσεις μας περιμέναμε ν' ακούσουμε το αλαφροπερπάτημά τους, το νερό να μεταγγίζεται με τη βραδύτητα που η ακατέργαστη αίσθηση της αιωνιότητας επέτρεπε, ο κήπος να ανασαίνει βαθειά σαν μια ξαφνική μπόρα άνοιξης να πέρασε από πάνω του. και αναπλάθαμε ανάκατα με τα όνειρά μας το φτερούγισμά τους, το αλαφροπάτημά τους στο σπιτικό μας.

κι' έλεγαν πως δεν έπρεπε να βγούμε έξω γιατί ο κήπος μας για μια νύχτα γινόταν το άβατο αυτών των επισκεπτών. δεν θέλουν να φανερώνεται η δωρεά τους μας έλεγε η μάνα. και το άλλο πρωί, σαν το πρώτο κοτσύφι έπιανε το τραγούδι του, εμείς γεμάτοι περιέργεια σκαρίζαμε στην αυλή και τον κήπο, πασχίζοντας να αιχμαλωτίσουμε την αλλόκοτη φρεσκάδα που άφησε τούτη η ξεχωριστή νύχτα. ΄ 

αιώνια η προσμονή αυτής της ευλογημένης νύχτας, λαχτάρα φουντωμένη από την αναμονή  η έλευση αυτού του πρωϊνού. θησαύρισμα καιρών που η βεβαιότητα μιας αιωνιότητας έχτιζε τις ψυχές μας. τότε που η αθωότητα περιφρονούσε το θάνατο.

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

αυτός ο κόσμος δεν θα χαθεί ποτέ


"η συλλογική κουζίνα της τετάρτης του αυτόνομου στεκιού" 
με τις καθαρίστριες του υπουργείου οικονομικών (30 μάη 2014)

όλο και πιο συχνά έρχονται κείνες οι στιγμές που δεν μπορείς να μη λυγίσεις μπροστά στο μεγαλείο κάποιων ανθρώπων που τυχαίνει να συναντάς στις γωνίες της ζωής. εκεί, όπου το φώς είναι φώς και το σκοτάδι σκοτάδι. όπου όλα είναι απλά η αλήθεια. τους συναντάς ξεγυμνωμένους και δεν μπορείς παρά να πετάξεις και σύ από πάνω σου ό,τι φοράς, όποια μάσκα λογικής, ψυχραιμίας, επίπλαστης αισιοδοξίας.

υποκλίνεσαι, γονατίζεις. άλλοτε μπροστά στο σταυρό που κουβαλάν κι άλλοτε μπροστά στο αγκάθινο στεφάνι που στολίζει τα μαλλιά τους. και τότε είναι που κάθε σκέψη λακίζει μακρυά, κάθε λόγος εκπίπτει. και μιλούν μόνο τα τρεμάμενα χέρια και τα μάτια. σε 'κείνη τη διάλεκτο που νοιώθεις ότι την κατέχεις περισσότερο από κάθε άλλη. όπως κατέχει η μάνα τη διάλεκτο του πλάσματος που θρέφει στα σπλάνχα της.

κι' έτσι είτε στο σταυρό τους προσκυνάς, είτε στ' αγκάθινο στεφάνι τους είναι ένα και το αυτό. νοιώθεις πως σκιρτά η ζωή. κι' ανακαλύπτεις ξαφνικά πως η ζωή είναι αλλού. κοιτάς να γραπωθείς από κάτι, που έως και πριν λίγο έμοιαζε φανταστικό, για να σωθείς. δρασκελάς σ' έναν άλλο κόσμο, σαν δρασκελάς από τις σκάλες για να σωθείς από το σεισμό. πέφτεις στο ποτάμι για να σωθείς από τη φωτιά που επελαύνει κατά πάνω σου. και τότε τ' ανταμώματα αυτών των ανθρώπων γίνονται οι κορμοί των δέντρων που το ποτάμι παρέσυρε. γίνονται οι βάρκες που θα σε βγάλουν στο ξέφωτο. και δένεσαι πάνω τους σφιχτά, τους αγκαλιάζεις γιατί ξέρεις πια καλά πως μόνο έτσι θα σωθείς.

δόστε μου τώρα όποιον ορισμό θέλετε γι' αυτό το αναθεματισμένο δίπολο της ελεημοσύνης, της φιλανθρωπίας. γιατί στον κόσμο που πνίγεται καθημερινά, βουλιάζουμε όλοι μαζί, σταυρωνόμαστε όλοι μαζί και όλοι μαζί τοιμάζουμε την ανάσταση. κι' όπου χθές κλάμα, σήμερα χαρά και πάλι κλάμα. έτσι που η ευθανασία μας βαλσαμώνεται με τα πιο αγνά υλικά, η ζωή γεύεται το χειμώνα και το καλοκαίρι, την ελπίδα και τον μαρασμό με την ίδια πάντα  προσδοκία. συντελείται ένα άδολο μοίρασμα χωρίς διακρίσεις και bonus, χωρίς προτεραιότητες και υποσημειώσεις. και το μέλλον αναπηδά από το σκοτεινό του βυθού μας σαν ξωτικό μπρος στα μάτια μας.

όχι, δεν θα θα υπάρχουν για πάντα οι φτωχοί, οι λειψοί, οι απαίδευτοι, οι ανήμποροι, οι ανίκανοι για τα μεγάλα. αυτοί που δεν είναι πλασμένοι από ουρανό αλλά τον ουρανό αποζητούν. σε αυτή τη μοιρασιά δεν διανέμεται κάποιο πλεόνασμα εκμετάλλευσης, κάποιος στόχος άδικων προσδοκιών και υστερόβουλων επενδύσεων, αλλά ο κοινός μόχθος. δεν υπάρχουν ευεργέτες και ευεργετούμενοι, είμαστε όλοι φανοστάτες του μέλλοντός μας.

αφορμή για τις σκέψεις αυτές oι καθημερινές εικόνες από το χώρο των αλληλέγγυων κινημάτων. στιγμιότυπα αληθινής ζωής, της ζωής που είχαμε όντας παιδιά και αγέννητοι, αλλά χάσαμε και την αποζητάμε. και αφού η ιστορία του καθενός μας έρχεται από πολύ μακρυά, μακρύ πρέπει νάναι και το ταξίδι μας.

*****

η χαρά των παιδιών του ξενώνα σαν γεύονταν τις αραβικές πίτες της Έλλης και της Αφροδίτης, τα τρεμάμενα χέρια της κυρίας Αντιγόνης πούφερε τις προάλλες τη σακούλα με τα φάρμακα του χαμένου από το θεριό συντρόφου της, τα δακρυσμένα μάτια χθές του κυρ Νίκου που καρτερούσε να πάρει τα τρόφιμα της αλληλεγγύης, η βεβαιότητα, σαν εικόνα σκαλισμένη από αιώνες πάνω στην πέτρα, στα πρόσωπα των καθαριστριών του υπουργείου οικονομικών - η βεβαιότητα πως ο κόσμος τούτος δεν θα χαθεί ποτέ - είναι η γενναιόδωρη ανταμοιβή στη συν-Ύπαρξη. είναι η κοινή μας φύτρα.

Σάββατο 24 Μαΐου 2014

ραντεβού στα τσιπουράδικα


το πείραμα πέτυχε. αποδείχθηκε πως λαός εξαθλιωμένος και εξηλιθιωμένος καθίσταται φθηνό εμπόρευμα στο παζάρι των συνειδήσεων. τρία δις ευρώ χάθηκαν από τα ταμεία των τραπεζών τις τελευταίες μέρες και ψάχνει να βρεί που πήγαν, ο Προβόπουλος και η Τράπεζα της Ελλάδος. ένα ακόμη μπαχτσίσι για την πνευματική ελίτ, τη δημοσιογραφική τάξη, τη συνδικαλιστική συμμορία. λεφτά υπάρχουν για να εξαγορασθούν όσοι χρειάζονται βουλευτές αλλά και η συνείδηση όλης της χώρας. φτηνιάρικος λαός, φτηνιάρικο και το τομάρι του. 

κάθε ψηφοφόρος, υποψήφιος σύμβουλος ή δήμαρχος κάθε χωρικής αρμοδιότητας και επικράτειας, έλαβαν το αναλογούν της προσφοράς των αντίτιμο. 150 ευρώ η ταρίφα για κάθε ψήφο σε δήμαρχο, 500 ευρώ για τον περιφεριάρχη. τα διπλάσια για τους εκτιθέμενους, τα τετραπλάσια για τον καλό πάρεδρο με τα μεγάλα σόγια και την ευπειθή πελατεία. στους συμβούλους ειδικό μπόνους: πέντε χιλιάδες ευρώ ο καθείς και στην περίπτωση που προέρχεται από αντίπαλο στρατόπεδο η ταρίφα διπλή. αβρόχοις ποσί η διάβαση της ερυθράς. 

πρόπλασμα μιας νέας εθνικής ενότητας, αναγκαιότητα των μνημονιακών καιρών και απαιτήσεων. για λίγες μέρες στο διάολο το χρέος, στο διάολο και το έλειμμα. στο κάτω-κάτω της γραφής είχαμε πρωτογενές πλεόνασμα, απόβρασμα ξεζουμίσματος μιας τετραετίας. παλιγεννεσία και καταφυγή στις αξίες της φυλής, του κράτους της διαφθοράς, της υποτέλειας και της διαώνισης της εξάρτησης. συνέχεια μιας διαρκούς επανάστασης διακοσίων χρόνων. 

τέσσερις δεκαετίες ισόρροπης δημοκρατίας υπό την υψηλή επιστασία και προστασία του άγρυπνου θεματοφύλακα των ιερών και των οσίων της εργατικής τάξης. λαοπλάνοι και λαοκρατούντες χέρι-χέρι εργολαβικώς και κατά παραχώρηση επιστατούντες τη διατήρηση και εμπέδωση της λαοπενίας τω πνεύματι. οι κραδασμοί επί της ουσίας ανύπαρκτοι, εκτός των περιπτώσεων που το μακρύ χέρι του ΠΑΣΟΚ υπέκλεπτε τα φηφουλάκια και ψαλίδιζε τα προνόμια του κόμματος του λαλούντος τη μόνη α-λήθεια. 

λεκές στους ανθούς των λακέδων η μνημονιακή εκτροπή, γεννήτορας άλλων λακέδων πιο αναλώσιμων, πιο πρόθυμων, πιο αποτελεσματικών. παραγκωνισμός των παληών, ρωγμές των πυλώνων, κίνδυνος κατάρρευσης του οικοδομήματος. ταύρος στο υαλοπωλείο της κραταιάς εξουσίας της διαπλοκής ο ΣΥΡΙΖΑ επιβαλόταν να αναχαιτισθεί με κάθε μέσον. ιερές συμμαχίες αναβιώνουν εν μια νυκτί, Ποτάμια ανοίγονται, Γέφυρες σχεδιάζονται, δεκανίκια φιλόδοξα, όλοι μαζί απαιτούν με την ίδια παληά γλώσσα του κοτζαμπάση από τον νέο επισκέπτη να απομακρυνθεί από τα χωράφια τους. την κοιλάδα του αιωνίου θανάτου, τσιφλίκι των λάβρων λειαντών και λιθοβόλων κάθε λογισμού της οξύνειας, δεν αρδεύει το λάλον ύδωρ. λοιδωρείται η λοξοδρόμηση, εξοστρακίζονται οι λεπτεπίλεπτες αποχρώσεις της ζωής. λοβοτομείται ο νούς για ν' αποφευχθεί η διχοτόμηση της επίπεδης πολιτικής πραγματικότητας. 

λεύκες κλαίουσες μη θρηνείτε. τα τρία δις που αναλώθηκαν, αναπληρώθηκαν με ένα μεγάλο αριθμό ψήφων που κέρδισαν οι κάθε λογής κουμανταδόροι του κράτους της διαπλοκής και των ανομολόγητων συμφερόντων. 

ενεός αύριο ο κ. Παπαδημούλης θα λογοκρίνει τις ήττες και ουδόλως θα λογίζεται ποιός κάνει κουμάντο σε αυτή τη μπανανία του νότου. θα απο-λογείται πως τα εκ-λογικά αποτελέσματα τοιαύτης εξαγοράς ουδόλως έβλαψαν τις επιδόσεις του κόμματος. αντίθετα λερώνουν οι κατά καιρούς δηλώσεις του Διαμαντόπουλου, οι θεωρίες περί δραχμής του Λαφαζάνη, η λιγοθυμία του κόμματος για τα εθνικά θέματα 

Λυχνοστάτες! ραντεβού από αύριο και κάθε μέρα στα τσιπουράδικα. ώσπου ο ήλιος της λευτεριάς να λάμψει πάνω στο κορμί τούτης της χώρας.